Математика — различия между версиями
Msu05 (обсуждение | вклад) (→Кому нужна математика и зачем её изучать?!) |
Msu05 (обсуждение | вклад) (→Кому нужна математика и зачем её изучать?!) |
||
Строка 1: | Строка 1: | ||
<div class="row geo-bg"><div class="maintext large-8 medium-7 columns"><!-- Page Content --> | <div class="row geo-bg"><div class="maintext large-8 medium-7 columns"><!-- Page Content --> | ||
− | == | + | ==Математика кимге керек жана аны эмнеге окуш керек?! == |
− | + | <div class="lblm">“Математика” сөзү гректин “матема” сөзүнөн илим дегенди билдирет. Анын пайда болушунун негизи тээ байыркыга кетет. Эсеп, соода, жер ченөө иштери, астрономия, курулуш-булар анын ошол кездеги колдонуучулары. Ал эми азыр математикасыз бир дагы илим, бир дагы адамдын ишмердик чөйрөсү айлана албайт. Биздин “Математика” сабагынын баракчасы чоңдор жана балдарга арналган, мектеп окуучуларына жана мугалимдерге ошондой эле, чоңдуктар дүйнөсү, сандык катыштар жана тегиздиктеги формалар кимге кызык болгондордун баарына. | |
− | <div class="lblm"> | + | <p align="center" style="font-weight:bold;">Бул жерден Силер укмуштуудай кызыктуу математиканын дүйнөсүнө малынып, силерге керектүүнүн баарын таба аласыңар.</p></div> |
− | <p align="center" style="font-weight:bold;"> | ||
{{center|[[Файл:BB Math full KG.mp4|640px|start=1]]}} | {{center|[[Файл:BB Math full KG.mp4|640px|start=1]]}} | ||
Строка 11: | Строка 10: | ||
{{left|[[Файл:Девочка_с_книгами.png|150px|link=]]}} | {{left|[[Файл:Девочка_с_книгами.png|150px|link=]]}} | ||
{{right|[[Файл:Мальчик_с_книгами.png|150px|link=]]}} | {{right|[[Файл:Мальчик_с_книгами.png|150px|link=]]}} | ||
− | - | + | - иллюстрацияланган маалыматтык материал, бардык мектеп программасынын негизги түшүнүктөрүн түшүндүрүп берет; |
− | - | + | - маселенин ар кандай тематикасы жана деңгээли, толук чыгарылышы менен берилет, ал эми геометрия боюнча маселелер чийиндери менен камсыздалган. |
− | - | + | -теорияларды математикалык лайфхактар толуктайт, тарыхтан фактылар, кызыктуу айтуулар, интерактивдүү оюндар, тестер жана кроссворддор; |
− | - | + | -Электрондук глоссарий баракчада кездешкен түшүнүксүз сөздөрдү түшүндүрүп берет; |
− | - | + | - башка сайттарга ссылкалар, мектеп окуучуларына жана ошондой эле мугалимдерге кызыктуу жана пайдалуу болот. |
− | ''' | + | |
+ | '''Бул бардык пайдалуу маалыматтардын бардыгы 4 бөлүктө чогултулган:''' | ||
<ul class="small-block-grid-2 medium-block-grid-2 large-block-grid-3"> | <ul class="small-block-grid-2 medium-block-grid-2 large-block-grid-3"> | ||
Строка 30: | Строка 30: | ||
<li>{{menu|col=#821c39|h=Введение в статистику и теорию вероятности|imp=|[[Математика: Основы комбинаторики|Основы комбинаторики]]|im=Matm4.png}}</li> | <li>{{menu|col=#821c39|h=Введение в статистику и теорию вероятности|imp=|[[Математика: Основы комбинаторики|Основы комбинаторики]]|im=Matm4.png}}</li> | ||
</ul> | </ul> | ||
− | '' | + | ''Бул көңүлсүз жана кызыксыз деп айтууга шашпагыла. Андан ары таанышабыз!'' |
+ | |||
+ | '''«Сандар жана туюнтмалар» бөлүгү''' | ||
+ | Сандардын дүйнөсүнө биз күнүнө бир нече жолу кирип чыгабыз: соода кылганда, досторубузга жана жакындарыбызга чалганда, ойногондо. ...Ошону менен катар колдоруңарды алдыга сунгула, манжаларыңарга карагыла- Силер математика дүйнөсүндөсүңөр! | ||
− | + | Бул бөлүм жөнөкөй сандардын түрлөрү жана алардын сыйкырлуу айлануулары жөнүндө айтып берет. Силер негизги арифметикалык амалдарды жана касиеттерин пайдалануу менен алууга болоорун билесиңер. | |
− | |||
− | + | '''«Алгебралык туюнтмалар» бөлүгү''' | |
+ | Математикада туюнтма деген эмне? Туюнтмаларды өзгөртүүнүн кереги барбы? Суроолор, айткандай, кызыктуу... Чындыгында бул түшүнүктөр-бүткүл математиканын негизи. Бүткүл математика туюнтмалардан жана алардын өзгөрүшүнөн турат. Анчалык түшүнбөй жатасыңарбы? | ||
− | + | Силердин астыңарда каардуу мисал дейли- абай чоң жана аябай татаал. Силер эч нерседен коркпогон, математикадан абдан күчтүү болсоңор дагы дароо эле жообун бере албайсыңар! Силер бул мисалды чыгарышыңар керек болот. Кезек менен, кадам артынан кадам кылып бул мисалды жөнөкөйлөтүп аласыңар. Албетте, аныкталган эрежелер аркылуу. Туюнтмаларды өзгөртүүнү жасайсыңар. Канчалык силер бул өзгөрүүлөрдү жемиштүү өтөсүңөр жана математикада канчалык күчтүүсүңөр. Эгерде силер туура өзгөртүүнү билбесеңер, математикада силер эч- нер-се кыла албайсыңар... А биздин максатыбыз- буга үйрөтүү! | |
− | |||
− | + | '''«Мейкиндик жана форма» бөлүгү''' | |
− | + | Бул бөлүмдө Силер кээ бир аналитикалык (алгебралык) методдор менен таанышасыңар, алар жетишээрлик жөнөкөй формада геометриялык маселелерди чыгарууга мүмкүндүк берет. | |
− | ''' | ||
− | |||
− | ''' | + | '''«Статистикага киришүү жана Ыктымалдуулук теориясы» бөлүгү'''Силерге комбинаторика негиздерине ээ болууга жардам берет. А силер билесиңерби, комбинаториканын негиздери азарттык оюндарда пайда болгон? Мисалы, “Покер” оюнундагы жыштыктан бул же тигил комбинациянын пайда болушунан оюнчунун утушу көз каранды. Карта оюндарынын комбинациясына арналган материал, комбинаторика-шайкеш келүүдөгү эң маанилүү темаларынын бирин жеткиликтүү түшүнүүгө жакшы негиз болуп кызмат кылат. Ушул тема менен байланышкан заманбап маселелерди жайгаштырууну дагы коё бербегиле. |
<br> | <br> | ||
− | <center> | + | <center>Биздин математикалык баракчабыздан Силер өзүңөргө керектүү жана пайдалуу маалыматты таба аласыңар деп ишенебиз. |
− | + | Силерге '''МАТЕМАТИКА'''га саякатыңарга ийгиликтерди каалайбыз!!</center> | |
Версия 13:16, 13 апреля 2018
Содержание
Математика кимге керек жана аны эмнеге окуш керек?!
Бул жерден Силер укмуштуудай кызыктуу математиканын дүйнөсүнө малынып, силерге керектүүнүн баарын таба аласыңар.
- иллюстрацияланган маалыматтык материал, бардык мектеп программасынын негизги түшүнүктөрүн түшүндүрүп берет;
- маселенин ар кандай тематикасы жана деңгээли, толук чыгарылышы менен берилет, ал эми геометрия боюнча маселелер чийиндери менен камсыздалган.
-теорияларды математикалык лайфхактар толуктайт, тарыхтан фактылар, кызыктуу айтуулар, интерактивдүү оюндар, тестер жана кроссворддор;
-Электрондук глоссарий баракчада кездешкен түшүнүксүз сөздөрдү түшүндүрүп берет;
- башка сайттарга ссылкалар, мектеп окуучуларына жана ошондой эле мугалимдерге кызыктуу жана пайдалуу болот.
Бул бардык пайдалуу маалыматтардын бардыгы 4 бөлүктө чогултулган:
Числа и выражения
Алгебраические выражения
Пространство
и формыВведение в статистику и теорию вероятности
Бул көңүлсүз жана кызыксыз деп айтууга шашпагыла. Андан ары таанышабыз!
«Сандар жана туюнтмалар» бөлүгү Сандардын дүйнөсүнө биз күнүнө бир нече жолу кирип чыгабыз: соода кылганда, досторубузга жана жакындарыбызга чалганда, ойногондо. ...Ошону менен катар колдоруңарды алдыга сунгула, манжаларыңарга карагыла- Силер математика дүйнөсүндөсүңөр!
Бул бөлүм жөнөкөй сандардын түрлөрү жана алардын сыйкырлуу айлануулары жөнүндө айтып берет. Силер негизги арифметикалык амалдарды жана касиеттерин пайдалануу менен алууга болоорун билесиңер.
«Алгебралык туюнтмалар» бөлүгү Математикада туюнтма деген эмне? Туюнтмаларды өзгөртүүнүн кереги барбы? Суроолор, айткандай, кызыктуу... Чындыгында бул түшүнүктөр-бүткүл математиканын негизи. Бүткүл математика туюнтмалардан жана алардын өзгөрүшүнөн турат. Анчалык түшүнбөй жатасыңарбы?
Силердин астыңарда каардуу мисал дейли- абай чоң жана аябай татаал. Силер эч нерседен коркпогон, математикадан абдан күчтүү болсоңор дагы дароо эле жообун бере албайсыңар! Силер бул мисалды чыгарышыңар керек болот. Кезек менен, кадам артынан кадам кылып бул мисалды жөнөкөйлөтүп аласыңар. Албетте, аныкталган эрежелер аркылуу. Туюнтмаларды өзгөртүүнү жасайсыңар. Канчалык силер бул өзгөрүүлөрдү жемиштүү өтөсүңөр жана математикада канчалык күчтүүсүңөр. Эгерде силер туура өзгөртүүнү билбесеңер, математикада силер эч- нер-се кыла албайсыңар... А биздин максатыбыз- буга үйрөтүү!
«Мейкиндик жана форма» бөлүгү Бул бөлүмдө Силер кээ бир аналитикалык (алгебралык) методдор менен таанышасыңар, алар жетишээрлик жөнөкөй формада геометриялык маселелерди чыгарууга мүмкүндүк берет.
«Статистикага киришүү жана Ыктымалдуулук теориясы» бөлүгүСилерге комбинаторика негиздерине ээ болууга жардам берет. А силер билесиңерби, комбинаториканын негиздери азарттык оюндарда пайда болгон? Мисалы, “Покер” оюнундагы жыштыктан бул же тигил комбинациянын пайда болушунан оюнчунун утушу көз каранды. Карта оюндарынын комбинациясына арналган материал, комбинаторика-шайкеш келүүдөгү эң маанилүү темаларынын бирин жеткиликтүү түшүнүүгө жакшы негиз болуп кызмат кылат. Ушул тема менен байланышкан заманбап маселелерди жайгаштырууну дагы коё бербегиле.
Сущность математики не в формулах, а в тех процессах мышления, при помощи каких получаются формулы.
В.П. Ермаков
➤ За скучными уроками спрятана целая вселенная, которая может помочь управлять целым миром — и даже временем. Вот несколько причин, за которые можно полюбить математику.
➤ Развивает логику, ясность и критичность мышления.
➤ Развивает интуицию, так как математическое мышление дает возможность предвидеть правильное решение проблемы.
➤ Дисциплинирует ум, учит доводить идею до получения результата.
➤ Развивает креативность, так как поиск нестандартных решений необходим в любых сферах жизни и профессии.
➤ Учит быть честным, так как истинность утверждений и решений должна быть доказана.
➤ Учит видеть, как общую картину, так и ее детали.
➤ Учит принимать взвешенные решения.
➤ Учит признавать свои ошибки, чтобы двигаться вперед к победе.
➤ Учит никогда не сдаваться, так как всегда есть выход из любой ситуации, как и решение у задачи в учебнике.
P.S.: наши советы
Предлагаем воспользоваться советами, приведенными ниже. Но обращаем внимание, успех в освоении математики полностью зависит от вас самих. А воспринимать науку надо не как что-то должное, а как игру в головоломку, в которой нужно пройти конкретные этапы и проверить «запасным вариантом» правильность решения задачи. И вы поймете, что решение многих задач и примеров, построение фигур и графиков, а также различные геометрические доказательства – это увлекательный процесс, который можно применить на практике. Теперь составим план наших действий.
➤ Подготовьте чистую тетрадь для записей вычислений и правил. Не рекомендуется решать задачи на клочках бумаги, пусть все проведенные действия будут перед глазами, даже если они с помарками и ошибками.
➤ Не забудьте взять карандаш, циркуль, линейку.
➤ Не впадайте в зависимость от калькулятора.
➤ Старайтесь решать все в уме или на бумаге, без калькулятора.
➤ Решая задачу, представьте себе то, о чем в ней говорится.
➤ Выделите условие и вопрос.
➤ Запишите условие кратко или выполните чертёж.
➤ Подумайте можно ли сразу ответить на вопрос задачи. Если нет, то почему.
➤ Составьте план решения и не забудьте, что желательно найти рациональный способ.
➤ Выполните решение.
➤ Проверьте решение и запишите ответ задачи.
➤ Если требуются что-то доказать, то доказательство надо вести в строго логическом порядке, записывая математической символикой, включая необходимые пояснения, вводные слова.
➤ И помните о том, что математика не «любит» зубрить, она «любит» понимать.