Тарых — различия между версиями
Admine2 (обсуждение | вклад) (Новая страница: «{{Якорь|Начало}} <div class="row his-bg"><div class="maintext large-8 medium-7 columns"><!-- Page Content --> == Что изучает история?…») |
Admine2 (обсуждение | вклад) (→Что изучает история?) |
||
| Строка 2: | Строка 2: | ||
<div class="row his-bg"><div class="maintext large-8 medium-7 columns"><!-- Page Content --> | <div class="row his-bg"><div class="maintext large-8 medium-7 columns"><!-- Page Content --> | ||
== Что изучает история? == | == Что изучает история? == | ||
| − | <div class="lblh">''''' | + | <div class="lblh">'''''«Тарых - бизге өткөн жашоодон жарык берген шам чырак.»''''' |
<p align="right" style="font-weight:bold;">В.О.Ключевский.</p> | <p align="right" style="font-weight:bold;">В.О.Ключевский.</p> | ||
| − | '' | + | '''«Тарых»''' сөзү грек тилинен алганда «өткөндөр жөнүндө баян» деген маанини туюндурат. Силер кандайдыр-бир окуянын тарыхка киргенин айтканда, ал коомдун саясий, социалдык же маданий жашоосундагы маанилүү, олуттуу окуя болгонун эске аласыңар. Тарыхый илимди саясий же аскердик тарых, илимдин жана техниканын тарыхы, искусствонун тарыхы сыяктуу коомдун турмушунун ар тарабы жөнүндөгү илимдердин бүтүндөй топтому катары кароого болот... Мында көңүлдүн борборунда дайыма АДАМ турат. |
| − | + | Тарых илиминин өтө жооптуу милдети бар - учурду түшүнүү жана келечекти калыптандыруу үчүн адамдардын өткөн муундарынын тажрыйбасын колдонуу максатында өткөндү изилдөө. Биздин “Тарых” деп аталган сабакты окуткан бетибизден силер келечегиңердин пайдубалын түптөшүңөр үчүн таанып-билүүчүлүк саякатты сунуштайбыз. | |
| − | |||
</div> | </div> | ||
| Строка 24: | Строка 23: | ||
[[Файл:Rise_Of_Nations.mp4|500пкс|right|Развитие человечества]] | [[Файл:Rise_Of_Nations.mp4|500пкс|right|Развитие человечества]] | ||
<br /> | <br /> | ||
| − | ''' | + | '''Биринчи бөлүм''' тарыхтын өзүнө жана анын негизги категорияларына арналган. Биз табигый мезгилдин тарыхый мезгилден айырмасы эмнеде экенин, эмне үчүн тарыхый мезгил тез же жай жүрөрүн, алдыга озуп же “артка кайрыларын”, эмне үчүн түрдүү тарыхый доордо убакытты эсептөөнүн түрдүү системалары - календарлар болгонун чогуу териштиребиз. Окумуштуулардын кеңешине кайрылуу менен силер тарыхый окуяларды объективдүү баалоо үчүн булактардын түрдүү: жазуу, заттык, сүрөт, үндүк типтерин колдоно аласыңар. Көмөкчү тарыхый сабактардан: археология, этнография, палеография, тарыхый география, нумизматика жана башкалардан кыйгап өтө албайбыз. |
| − | + | '''Эки бөлүм''' и '''үч бөлүм''' цивилизациянын негизги эки түрүнө: отурукташкан жана көчмөн типтерине арналган. | |
| − | + | Цивилизация деген эмне? - деп сурашыңар мүмкүн. | |
| − | + | Цивилизация - бул белгилүү бир тарыхый мезгилде коомдун саясий, экономикалык, руханий жана социалдык жетишкендиктеринен турган материалдык жана руханий өнүгүү формасы. Биз тарыхтын бардык баскычтарында маданияттын өнүгүүсүнүн мыйзам ченемдүүлүктөрүн карайбыз, цивилизациянын карым-катышынын маселелерин жана Чыгыш-Батыш тарыхый огунун калыптаныш көйгөйлөрүн аныктайбыз. | |
| − | |||
| − | |||
Огромную роль в жизни человека на протяжении всей истории играет религия. Как сложились мировые религии и какое значение они имеют сегодня? Об этом расскажет '''четвертый раздел'''. | Огромную роль в жизни человека на протяжении всей истории играет религия. Как сложились мировые религии и какое значение они имеют сегодня? Об этом расскажет '''четвертый раздел'''. | ||
Версия 15:29, 30 июня 2018
Содержание
Что изучает история?
В.О.Ключевский.
«Тарых» сөзү грек тилинен алганда «өткөндөр жөнүндө баян» деген маанини туюндурат. Силер кандайдыр-бир окуянын тарыхка киргенин айтканда, ал коомдун саясий, социалдык же маданий жашоосундагы маанилүү, олуттуу окуя болгонун эске аласыңар. Тарыхый илимди саясий же аскердик тарых, илимдин жана техниканын тарыхы, искусствонун тарыхы сыяктуу коомдун турмушунун ар тарабы жөнүндөгү илимдердин бүтүндөй топтому катары кароого болот... Мында көңүлдүн борборунда дайыма АДАМ турат. Тарых илиминин өтө жооптуу милдети бар - учурду түшүнүү жана келечекти калыптандыруу үчүн адамдардын өткөн муундарынын тажрыйбасын колдонуу максатында өткөндү изилдөө. Биздин “Тарых” деп аталган сабакты окуткан бетибизден силер келечегиңердин пайдубалын түптөшүңөр үчүн таанып-билүүчүлүк саякатты сунуштайбыз.
Историческая наука
Оседлые
цивилизации
Кочевые цивилизации
Мировые религии
Новейшее время - современный мир
Развитие человечества
Биринчи бөлүм тарыхтын өзүнө жана анын негизги категорияларына арналган. Биз табигый мезгилдин тарыхый мезгилден айырмасы эмнеде экенин, эмне үчүн тарыхый мезгил тез же жай жүрөрүн, алдыга озуп же “артка кайрыларын”, эмне үчүн түрдүү тарыхый доордо убакытты эсептөөнүн түрдүү системалары - календарлар болгонун чогуу териштиребиз. Окумуштуулардын кеңешине кайрылуу менен силер тарыхый окуяларды объективдүү баалоо үчүн булактардын түрдүү: жазуу, заттык, сүрөт, үндүк типтерин колдоно аласыңар. Көмөкчү тарыхый сабактардан: археология, этнография, палеография, тарыхый география, нумизматика жана башкалардан кыйгап өтө албайбыз.
Эки бөлүм и үч бөлүм цивилизациянын негизги эки түрүнө: отурукташкан жана көчмөн типтерине арналган.
Цивилизация деген эмне? - деп сурашыңар мүмкүн.
Цивилизация - бул белгилүү бир тарыхый мезгилде коомдун саясий, экономикалык, руханий жана социалдык жетишкендиктеринен турган материалдык жана руханий өнүгүү формасы. Биз тарыхтын бардык баскычтарында маданияттын өнүгүүсүнүн мыйзам ченемдүүлүктөрүн карайбыз, цивилизациянын карым-катышынын маселелерин жана Чыгыш-Батыш тарыхый огунун калыптаныш көйгөйлөрүн аныктайбыз.
Огромную роль в жизни человека на протяжении всей истории играет религия. Как сложились мировые религии и какое значение они имеют сегодня? Об этом расскажет четвертый раздел.
- Можно ли быть современником исторического события?
- История – это то, что уже случилось минуту назад!
- А если век?
- О событиях ХХ века и совсем недавних, начала ХХI века, современниками которых мы являемся, рассказывает пятый раздел.
Итак, мы приглашаем вас на встречу с историей!






